Совершенствование теоретических и практических знаний в области общественного и глобального здоровья

 

Rinat ZalilovEugenio SorcinelliAnatoliy Timofeev 

ONLINE GLOBAL COURSE: EFFECTIVE RESEARCH OF PHARMACEUTICAL COMPANIES 

Рассматриваются вопросы применения платформ электронного обучения на примере глобального онлайн проекта, развиваемого Массачусетским Университетом.
Приводится исследование эффективности фармацевтических компаний, выполненное участниками проекта на основании открытой онлайн информации.  

A recent development in Higher Education provides for the creation of Global Educational space. This space should correspond with the purposes of dynamic integration with the educational process by the usage of distance technologies (i.e., Cloud Technologies).  This educational process allows for moving from the real classroom into the Global Virtual-Educational Classroom 

One form of distance education is the Online Course.  The technical base for this type of course is high-speed Internet connection along with proper hardware and software. We believe that “Lync – Office 365” from Microsoft meets the standards required for Global Virtual-Educational.  

The core of the educational platform is Microsoft Office 365 for EducationThis technology, “Umbrella” allows for creatinga) text documents; b) presentations; c) charts; and databases. Storage of this information is in OneDrive (Cloud-Based)This technology provides an opportunity for cooperative creation and correction of documents shared within Virtual-Team members. All the documents are located in the Cloud on OneDrive, and this allows for access to these materials from all around the Globe via the Internet 

Microsoft Lync provides the communication system used in the platformLync provides members of Virtual-Teams with the opportunity to conduct Audio and Video Conference Calls. The same platform may also be used for: a) lectures, b) discussions, c) presentations; and d) video viewing and recording of these events in multimedia format.  

By using the Microsoft Office 365 for Education platform, the University of Massachusetts Amherst developed an innovative Global Virtual-Educational platform that relies on Cloud Technologies. This course, “Effective Decision-Making in the Age of Cloud Computing, This course allows students to enhance their effective cooperation and boost their Virtual-Teamwork skills without requiring a “Face-to-Face” meeting 

The concept of the course is to spread an international network among students and professors from 6-Different countriesa) University of Massachusetts Amherst (USA), b) National University of Ireland (NUI) Galway, Ireland; c) the American University in Cairo, Egypt; Novgorod State University, Russia; The National Chiao Tung University, Taiwan; and The Wenzao Ursuline University of LanguagesTaiwan 

Cooperation from a global perspective is built on the principle of a “Virtual-Teams which contain 6–8 students from representative universities located across the different continentsTherefore, an international team takes part in collaborative workEach team has its goals; the most important is high quality, Academic Research of pharmaceutical companies.  

As a part of the project research, two pharmaceutical companies were examined in depth. The first company was AstraZeneca; the second company was Vertex Pharmaceuticals. The information concerning these companies was taken from the Business Source Premier Online Database. Microsoft OneDrive online storage was used as a platform for cooperation. The tasks were: a) company overview; b) company SWOT analysis; c) company Business Intelligence; d) publiimage of the company in media and e) critical overview of company decisions, and business contacts. The Virtual-Team Research involved comparing two companies according to information gained from researching the Business Source Premier Online Database.  

After the Virtual-Teams wrote their scientific reviews, they were graded, and published in OneDrive sky storage. Later, Virtual-Teams delivered PowerPoint presentations that shared the results of their research to the other Virtual-Teams in the course.  

Taking time difference into consideration (four time zones, with a maximal difference of 9 hours), some students could not take part. In that case they recorded their reviews and sent them to the group coordinator at the University of Massachusetts Amherst. It was presented to other members of the course. In the end of the presentation other participants could ask their questions. During the week teams had meetings in Lync for preparing their materials. [1] 

When analyzing company activities, some facts were quite obviousFirst of all, for-profit, pharmaceutical companies will only develop medical drugs that will be used for treatment of widespread diseases. In the Pharmaceutical market, factors that influence companies are: a) concurrent companies; b) demand for company products; and local laws in pharmaceutical sector.  

Development is a Pharmaceutical Company is motivated by developing a product that will generate profit for the company. It sound terrible that Pharmaceutical companies are not working to save peoplebut rather for making profit. Whereas according to the situation on the market it is the only way for Pharmaceutical companies to continue their activities.  

Thus, students enrolled in the course gained: a) professional competence in the field of business and ITb) integration and sharing of to work in a Virtual-Team; and c) tolerance of social, ethical, religious and cultural differences. 

The Office 365 for Education platform used for distant education allows educational institutions to reach Global standards in the fields of: a) cooperation; b) co-education; and c) application of innovative pedagogical technologies and intellectual resources. This platform may be used as the primary tool in the implementation of cooperative learning by partner universities at great distances from each other. This form of organization of activities builds trust and mutual respect between universities, and ends with beneficial cooperation. 

 1. UMass Amherst Libraries [online content] http://guides.library.umass.edu/content.php?pid=173361&sid=3365661 
________________________________________________________________________________

Р. Ю. Залилов, Д. Бьюкенен

ИТ-компонента российско-американской магистерской программы по общественному здоровью. Онлайн платформы электронного обучения.

Одной из составляющих разрабатываемой российско-американской программы по общественному здоровью является обучение в области информатики и информационных технологий.

Концептуально предопределяя ИТ–компоненту образовательной программы, следует отметить, что будущий специалист должен:
- уметь использовать компьютерные программы для проведения статистического анализа данных медико-биологических и социологических исследований;
- создавать и вести компьютерные базы данных;
- работать с электронными таблицами;
- составлять отчётную документацию в электронном виде;
- создавать мультимедийные презентации.

Как опция – это получение практических знаний и умений в области создания пропагандистско-просветительских медийных продуктов с помощью специального программного обеспечения, например, Windows Movie Maker – для создания видео-роликов и Adobe PhotoShop – для графической обработки фотографий. Кроме того, целесообразно привить студентам умение пользоваться персональными видеоконференц устройствами и коммуникационных систем, например, Microsoft Lync.

Таким образом, магистры в области общественного здоровья и управления здравоохранением должны обладать следующими ИТ-компетенциями:
- выполнение биостатистического анализа данных с использованием компьютерных программ;
- способность решения профессиональных задач посредством создания / редактирования баз данных, электронных таблиц, презентаций, текстовых документов и рисунков;
- знание интернет-сервисов, коммуникационных технологий и основных информационно-образовательных возможностей глобальных сетей.

Анализ американской программы по общественному здоровью показал, что приобретение студентами ИТ-компетенций осуществляется как за счёт освоения специализированного компьютерного курса "Информатика в области общественного здоровья", так и посредством внедрения соответствующих ИТ–блоков в профессиональные дисциплины, такие как «Биостатистика», «Эпидемиология», «Политика и менеджмент в здравоохранении» и т. д.

В «Биостатистике» – это следующие дидактические ИТ-единицы: использование компьютеров для сбора, хранения, управления и статистической обработки исследовательских данных; компьютерная отчётная документация; графическое представление результатов исследования; начальные концепции статистического программирования.

В «Эпидемиологии» – это ИТ-блок по использованию компьютерного программного обеспечения для определения, вычисления и интерпретации эпидемиологических оценочных мер по распространённости заболеваний и рискам смертности.

Отметим, что процесс обучения должен осуществляться как форме аудиторных занятий, так и дистанционно. В последнем случае целесообразно использовать систему дистанционного образования MOODLE, коммуникационную программу MS Lync 2013 интегрированную с Microsoft Office 365, а также видеоконференц устройства «живого общения».

Опыт проведения трансатлантических контактов со студентами, находящимися на различных континентах, посредством использования коммуникационно-презентационной системы MS Lync-Office 365 показал безусловную перспективность данной технологии. В ходе проведения онлайн занятий в едином "облачном" интернет пространстве объединялись слушателями из Массачусетского университета, Американского университета в Каире, Национального университета Ирландии и Новгородского университета. Эта дистанционная технология позволяет студентам подключиться к виртуальному классу практически из любого места, оснащенного интернет доступом, и участвовать в совместной работе над проектом.

Важно отметить, что новые платформы электронного обучения позволяют образовательным учреждениям достигать своих целей в области качества подготовки, лучше понимать философию и применять новые технологии в организации учебного процесса. Современные электронные системы обучения выступают в качестве основного инструмента при осуществлении совместного обучения студентов вузами-партнерами без необходимости принятия серьезных взаимных институциональных обязательств до выявления возможности потенциального взаимовыгодного сотрудничества. Подобная форма организации деятельности способствует укреплению доверия и взаимного уважения между вузами-партнерами. Эти новые технологии открывают огромные возможности для расширения сотрудничества между университетами, расположенными в любой точке земного шара.

Новости

События

Документы

Указанный ресурс не является папкой.