Karimivala S. (Каримивала С.)

Article PDF

REGIONAL BRANDING – IMMIGRATION POLICIES NEXUS

Abstract. In the current realm of ideas, values and perceptions, positive perception of region may guarantee and assure investment, tourism, and security to the place. A successful regional brand symbolically helps to identify and represent a positive perception of the region that is constructed by all the stakeholders including immigrants. Immigrants are important contributors to regional branding process as well as its economic development, though they are often neglected or excluded. However, harnessing the benefits of international migration for regional sustainable and authentic brand needs ensuring equal access to work, housing, education, health, and citizenship rights. Otherwise, in case of adopting discriminatory policy against immigrants and violating their basic human rights, no branding strategy or program will likely to enhance the image of the region and make any significant transformation. In fact, regions must create a positive perception to show that diversity, equality, and social inclusion are fabrics of its immigration policy. The policy should aim to ensure the social inclusiveness and cohesion in the branding process of the region.

Keywordsimmigration policy, regional branding, diversity, social inclusion, integration, representation.

References
Belabas et al. 2020 – Belabas W., Eshuis J., Scholten P. Re-Imagining the City: Branding Migration-Related Diversity. European Planning Studies. 2020. 28 (7). Pp. 1315–1332.
Hadj Abdou 2019 – Hadj Abdou L. Immigrant Integration: The Governance of Ethno-Cultural Differences. Comparative Migration Studies. 2019. 7. URL: https://doi.org/10.1186/s40878-019-0124-8 (date of access: 26.08.2022).
Karavatzis et al. 2017 – Inclusive Place Branding: Critical Perspectives on Theory and Practice. Ed. by M. Karavatzis, M. Giovanardi, M. Lichrou. Routledge, 2017.
Madanipour 2003 – Madanipour A. Public and Private Spaces of the City. Routledge, 2003.
Report 2021 – World Social Report 2021: Reconstructing Rural Development. United Nations Department of Economic and Social Affairs. 2021. URL: https://www.un.org/development/desa/dspd/world-social-report/2021-2.html (date of access: 04.08.2022).
Teixeira 2020 – Teixeira C. Networked Technopolitics: Immigrant Integration as City Branding. Cosmopolitan Civil Societies: An Interdisciplinary Journal. 2020. 12 (1). Pp. 67–82.
Wooliscroft et al. 2014 – Wooliscroft B., Ganglmair-Wooliscroft A., Noone A. The Hierarchy of Ethical Consumption Behavior: The Case of New Zealand. Journal of Macromarketing. 2014. 34 (1). Pp. 57–72.
Zenker, Petersen 2014 – Zenker S., Petersen S. An Integrative Theoretical Model for Improving Resident-City Identification. Environment and Planning A. 2014. 46 (3). Pp. 715–729.

Sanaz Karimivala
Postgraduate student at the Political Science Department.
National Research Tomsk State University, Russia.
E-mail: karimivala@stud.tsu.ru

 

ВЗАИМОСВЯЗЬ РЕГИОНАЛЬНОГО БРЕНДИНГА И МИГРАЦИОННОЙ ПОЛИТИКИ

Аннотация. В современном мире идей, ценностей и представлений позитивное восприятие региона может обеспечить инвестиционные и туристические потоки на данную территорию, а также её безопасность. Успешный региональный бренд помогает символически идентифицировать и репрезентировать положительное восприятие региона, которое создаётся всеми заинтересованными сторонами, включая мигрантов. Мигранты вносят значимый вклад в процесс регионального брендинга, а также в его экономическое развитие, хотя их часто игнорируют или исключают из данных процессов. Однако использование преимуществ международной миграции для создания устойчивого и аутентичного регионального бренда требует обеспечения равного доступа всех жителей к работе, жилью, образованию, здравоохранению и гражданским правам. В противном случае, в случае принятия дискриминационной политики в отношении мигрантов и нарушения их основных прав человека, никакая стратегия или программа брендинга не сможет улучшить имидж региона и произвести какие-либо значительные преобразования. Регионы должны создавать позитивное восприятие, чтобы показать, что разнообразие, равенство и социальная интеграция являются основой их миграционной политики. Такая политика должна быть направлена на обеспечение социальной инклюзивности и сплочённости в процессе брендинга региона.

Ключевые словамиграционная политика, региональный брендинг, разнообразие, социальная инклюзивность, интеграция, репрезентация.

Библиография
Belabas et al. 2020 – Belabas W., Eshuis J., Scholten P. Re-Imagining the City: Branding Migration-Related Diversity. European Planning Studies. 2020. 28 (7). Pp. 1315–1332.
Hadj Abdou 2019 – Hadj Abdou L. Immigrant Integration: The Governance of Ethno-Cultural Differences. Comparative Migration Studies. 2019. 7. URL: https://doi.org/10.1186/s40878-019-0124-8 (date of access: 26.08.2022).
Karavatzis et al. 2017 – Inclusive Place Branding: Critical Perspectives on Theory and Practice. Ed. by M. Karavatzis, M. Giovanardi, M. Lichrou. Routledge, 2017.
Madanipour 2003 – Madanipour A. Public and Private Spaces of the City. Routledge, 2003.
Report 2021 – World Social Report 2021: Reconstructing Rural Development. United Nations Department of Economic and Social Affairs. 2021. URL: https://www.un.org/development/desa/dspd/world-social-report/2021-2.html (date of access: 04.08.2022).
Teixeira 2020 – Teixeira C. Networked Technopolitics: Immigrant Integration as City Branding. Cosmopolitan Civil Societies: An Interdisciplinary Journal. 2020. 12 (1). Pp. 67–82.
Wooliscroft et al. 2014 – Wooliscroft B., Ganglmair-Wooliscroft A., Noone A. The Hierarchy of Ethical Consumption Behavior: The Case of New Zealand. Journal of Macromarketing. 2014. 34 (1). Pp. 57–72.
Zenker, Petersen 2014 – Zenker S., Petersen S. An Integrative Theoretical Model for Improving Resident-City Identification. Environment and Planning A. 2014. 46 (3). Pp. 715–729.

Саназ Каримивала
аспирант кафедры политологии.
Национальный исследовательский Томский государственный университет, Россия.
E-mail: karimivala@stud.tsu.ru