Худина А.С. (Khudina A.S.)

Article PDF

РОЛЬ ЗОНТИЧНОГО БРЕНДИНГА ДЛЯ ИСТОРИЧЕСКИХ ГОРОДОВ

Аннотация. Данное исследование направлено на изучение функционирования и значимости роли зонтичного брендинга исторических городов на примере известного бренда «Золотое кольцо России» путём проведения интервью с экспертами в области туризма. В этой работе представлен один из этапов полноценного исследования механизмов функционирования кобрендинговых объединений, на котором изучалось текущее состояние материнского бренда, а также анализировались существующие препятствия для развития и продвижения зонтичного бренда. Результаты показывают, что развитие изучаемого зонтичного бренда является весьма перспективным, однако имеет большое количество барьеров для качественного и эффективного развития.

Ключевые словабренд, ко-брендинг, туристическая дестинация, Золотое кольцо России, туристические потоки.

Библиография
Бычков и др. 1967 – Бычков Ю., Жегис В., Фомин А. Золотое кольцо. По старым русским городам // Советская культура. 1967. 21 ноября. С. 3.
Худина 2022 а – Худина А. С. Кобрендинг как фактор туристического потока в города на примере Золотого кольца России. Магистерская диссертация по направлению подготовки 38.04.02 «Менеджмент». Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики», 2022. https://www.hse.ru/ma/tourism/students/diplomas/627522422 (дата обращения: 10.08.2022).
Худина 2022 б – Худина А. С. Ко-брендинг как фактор туристического потока в города // Вестник Московского университета. Серия 6. Экономика. 2022 (в печати).

Анна Станиславовна Худина
магистрант Высшей школы бизнеса.
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики», Москва, Россия.
E-mail: askhudina@gmail.com

 

THE ROLE OF UMBRELLA BRANDING FOR HISTORICAL CITIES

Abstract. This article is aimed at studying the functioning and significance of the role of umbrella branding of historical cities on the example of the famous brand “The Golden Ring of Russia” by conducting interviews with experts of tourism. This paper presents the stage of the study of mechanisms of co-branding associations’ functioning, particularly, the current state of the maternity brand, as well as the analysis of existing obstacles to the development and promotion of the umbrella brand. The results show that the development of the umbrella brand is very promising, however, it has many obstacles for its effective development.

Keywordsbrand, co-branding, tourist destination, the Golden Ring of Russia, tourists flow.

References
Bychkov et al. 1967 – Bychkov Yu., Zhegis V., Fomin A. The Golden Ring. Through Old Russian Cities. Soviet Culture. 1967. Nov. 21. P. 3. In Russian.
Khudina 2022 a – Khudina A. S. Co-branding as a Factor of Tourist Flow to Cities on the Example of the Golden Ring of Russia. Master’s Thesis in the Field of Study 38.04.02 “Management”. National Research University “Higher School of Economics”, 2022.
https://www.hse.ru/ma/tourism/students/diplomas/627522422 (date of access: 10.08.2022). In Russian.
Khudina 2022 b – Khudina A. S. Co-branding as a Factor of the Tourist Flow to Cities. Moscow State University Bulletin. Series 6. Economy. 2022 (in press). In Russian.

Anna S. Khudina
Master’s student at the Graduate School of Business.
National Research University “Higher School of Economics”, Moscow, Russia.
E-mail: askhudina@gmail.com